Perspectives - The e-newsletter of the HR Council

February 2012

Driving Change Survey—Headline Findings
Selected findings from A National Study of Canadian Nonprofit Executive Leaders

Only Executive Directors or their equivalent were asked to take part in the research.

The HR Council thanks the 1,251 Executive Directors who took part and the 231 Board Chairs who took the time to participate in a parallel survey.

Further results from the survey will be released by the HR Council in the coming months.

Current State of Skills Development
The Canadian Nonprofit Sector

A sector-wide leadership and skills development strategy is critical if the sector is to continue to grow and play a vital role not only as major sources of employment but also as agencies responsible for a growing role in the delivery of services.

This Current State of Skills Development: The Canadian Nonprofit Sector Report (Current State Report) is designed to develop a strategic skills development plan for the nonprofit sector in Canada.

Read the full report here.

Driving Change: A National Study of Canadian Nonprofit Executive Leaders
Executive Summary

The HR Council is asking an important question: Is there a leadership deficit? As the HR Council points out, there have been several Canadian and American studies conducted that highlight concerns about leadership success, and where the future leaders of nonprofits will come from.

They highlight that there are many questions about the executive director occupation, but there has been very little evidence to either confirm the existence of the issue, or build strategies to address the problem.

To provide this necessary information, the HR Council wished to understand more about the people currently occupying the executive director or equivalent role within Canada’s nonprofits.

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Vecteurs de changement sondage — principaux résultats
Résultats d’une étude nationale des directeurs du secteur communautaire canadien

Seulement des directeurs généraux (ou un poste équivalent) ont participé à cette recherche.

Le Conseil RH remercie les 1 251 directeurs généraux qui ont participé au sondage et les 231 présidents de conseil qui ont participé à un sondage parallèle.

Le Conseil RH divulguera d’autres résultats de ce sondage au cours des prochains mois.

État actuel du développement des compétences
Le secteur communautaire Canadien

Une stratégie de leadership et de développement des compétences à l’échelle du secteur est essentielle si le secteur entend poursuivre sa croissance et continuer à jouer son rôle en tant qu’employeur, mais aussi dans la prestation des services.

L'état actuel du développement des compétences : Le secteur communautaire Canadien (Rapport d'état actuel) prévoit la création d’un plan de développement des compétences stratégique pour le secteur communautaire au Canada.

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Vecteurs de changement : Un sondage national auprès des dirigeants communautaires Canadiens
Résumé

Le Conseil RH pour le secteur communautaire pose une question importante : Manque-t-on de leaders? Comme le souligne le Conseil RH, plusieurs études canadiennes et américaines soulèvent des préoccupations au sujet du leadership et se demandent d’où proviendront les futurs dirigeants des organisations communautaires.

Ces études affirment que beaucoup de questions demeurent au sujet de la profession de DG, mais qu’on dispose de très peu de données pour confirmer qu’il y a effectivement un problème, ou pour élaborer des stratégies en vue de résoudre le problème.

Afin de fournir l’information nécessaire, le Conseil RH désirait en savoir davantage concernant les personnes qui occupent actuellement le poste de DG ou le poste équivalent dans les organisations communautaires canadiennes.

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The HR Council is funded by the Government of Canada's Sector Council Program. The opinions and interpretations in this publication are those of the author and do not necessarily reflect those of the Government of Canada.

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